mandelmann

Mandel! Roligt nästan jämt!

Mammas bebis e sjyyyyk!

Lilla massan...
 
I måndags vaknade Mandel med hälta och 39,7 i feber. För er som inte vet så mycket om hundar kan jag säga att det är mycket!
 
Så det blev att ringa ringa ringa till alla veterinärer man känner och försöka få tag i någon. Vet inte om nui märkt det, men det är semestertider... Till slut fick vi tid hos Kristianstad Vet. Klinik.
 
Stackars Massa var så dålig, han märkte inte ens när han var kissnödig utan blev en liten valp som plötsligt satte sig ner och gjorde en inte så liten pöl. Då har man minsann hög feber.
 
Väl på kliniken togs 3 rör med blod, som visade på en "jätte infektion" (veterinärens ord!). Bot: 10 dagar antibiotika och 7 dagar med febernedsättande och smärtstillande.
 
Han har nu fått 3 dagars dos och är tokigt frisk (påstår han)... och jo, tokig är han i alla fall. Sover mycket, men när han är vaken är han precis som vanligt! Skönt det, men han får allt vänta med att börja göra saker, i alla fall tills han inte går på medicinus mer!
 
Vilket innebär: ingen apporteringskurs på söndag, och ingen tävling på torsdag... Buh!
 
Så medan Mandel kureras surfar jag runt, och blev av http://bitterheterna.blogspot.se/ tipsad om den här bloggen: http://www.ahandycandy.blogspot.se/ som är JÄTTEROLIG! Blir helt till mig i brallan och vill börja pyssel-dekorera både mig själv och huset!
 
Nä, nu står Mandel här och tjatar på mig. "Mamma, göra något, göra något göra något NUUU!" Så får jag förklara IGEN att han är sjuk...
 
Mandel med bandage och feber...
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: