mandelmann

Mandel! Roligt nästan jämt!

Bad bloggare, bad! (alltså, som i engelskans bad, inte som i bad med badkar o så...)

Ja fy på mig vad dålig jag varit!
 
Men jag har fullt godtagbara anledningar, typ att hösten varit crazy!
 
Vad sägs om: sjukskrivning, arbetsprövning, diagnos, ny medicin, syskonbebis, ny valp i huset, osv osv!
 
Men, jag lovar bättring!
 
Börjar med att berätta om finaste, så klart.
Mandel har under sommaren vilat sig i form, gull-plutten! Efter en 2 månaders paus började vi med jakten. Tjotahejsi, dummys kastades hit och dit, och Mandel skickades hit och dit (eftersom minnet är kort mindes jag inte alltid åt vilket håll jag kastat alla så han skickades emellanåt i fel riktning) och hämtade in alla, alltid!
 
En ny "kanindummy" inhandlades, tung som satan och delad i tre för att likna en riktig Stampe. Nemas problemas! Riktiga kaniner köpte jag också, men dom va inte lika coola. Tunga, pälsiga (sin pälsdummy har han inga problem med...) och framförallt fylla med diverse kroppsvätskor! Urk, de kan jag inte lyfta, möjligtvis hålla lite föriktigt i medan den ligger på marken men inte mer, sa han och stod snällt och gapade över kaninen. Just nu ligger fåglar och kaniner i frysen och väntar på bättre väder, men då får jag nog punktera någon så den inte är så svampig.
 
Och sen finns en fin ny människa i mitt liv, brorsdottern Ebba. Ebba är söt, Ebba är snäll (förlåt syster, jag vet att barn inte kan vara snäll) och framförallt, Ebba skriker inte när hon ser mig och när jag håller henne! Hängde flera timmar med henne och pärona i Stockholm förra helgen och gullungen bara log och skrattade. Mys!
 
Och nu stundar jul. Alla julklappar firrade, allt utom mammas inköpta på Tradera=originella och billiga! Om man räknar bort mammas (den grisens klappar hamna på nån 500-600 kr), Mandels (390, också en gris!) och ett litet litet hjärnsläpp och "nu jäklar ska jag buda som in i för denna SKA jag ha!" på några hundralappar så kom jag undan med presenter till alla jag känner för under 1000 kr! Alltså, tur man inte känner så många liksom.
 
För övrigt, allas julklappar är bäst! Ni kommer bli sååå glada! Köss!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: