mandelmann

Mandel! Roligt nästan jämt!

Mitt goda jag vann! Ett tag...

Vaknar kl 06.45 av att tlefonen ringer, så där konstant som bara kan betyda 2 saker- hästar på rymmen, eller att mamma vill något. Visade sig vara det senare, och hon ville påminna om att jag lovat att ta bilen till verksta'n kl. 07.00. Ops! Sagt och gjort, byta pyjamasbyxorna mot ett par mjukisbyxor (det är faktiskt lite skillnad...), in med Mandel i bilen (så man har nåt att göra medan man väntar) och racerfart till verkstaden! Kom fram 5 min för tidigt, till och med.

"Hur lång tid kommer det ta?" en försynt fråga... "2 timmar!" oj.

Jaha. Byn är trevlig, men där händer ju inte så mycket en torsdags morgon. Kolla i Hembygdsgården om deras kafé var öppet så man kunnat få sig en bit macka, men nä... Däremot, ett skjul! Kanske man skulle krypa ihop i ett hörn och sova lite? Hm. Väger fördelar (sova!) mot nackdelar (folk som ser mig kommer tro jag är en bag-lady, fast utan bag, och kankse ringa polis.). Nix! Det goda segrar och jag går en promenad med Massan istället. En promenad på 2 km. På tom mage. I backar. Mnpfh...

När promenaden är avklarad står skjulet där. Mm, kura ihop sig med Mandel som lilla skeden och värmekälla, ena armen som kudde och jackan som täcke... Heaven! Men nej, jag står fast! Tänk hur pinsamt det skulle vara om någon hittade mig där, faktiskt...

Gick bort till verksta'n, och halleluja, bilen var klar!

Hemåt hemåt! Väl där kurar jag ihop mig i min egen säng och sov en stund.

I morgon bär det av mot mammas 50-årspresent, Kolmården! Jippie! Nyfödda bebisar, av den söta sorten, dvs djurbebisar.

Mandel och resten av vår vilda flock ska inkvarteras på pensionat. Shit pomm fritt! Så idag ska jag packa till mig, rätt så lätt, men också till Mandel! Säng, råtta, mat, kanske ska slänga med mina pyjamasbyxor så något luktar mamma, tjena tjena, ja vad packar man egentligen första gången bebisen ska sova borta själv??
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: