mandelmann

Mandel! Roligt nästan jämt!

Djur i ur o skur!

Hemkommen från Kolmårde-resa! Åh vad jag vill bli djurskötare. Fina fina djuren! Det både regnade och sken sol på oss när vi var där, lagom varmt med andra ord. Här kommer lite fin-fajna bildor!

 Denna Herr Björn var en riktig teaterapa! Han showade loss ordentligt och kastade bollar och slog kullerbyttor och allt möjligt!
 Detta är en dhole, eller (som det också kallas) asiatisk vildhund. Riktigt balla! Och stora! Som en labbe ungefär. Och de hade valpar, gullegull!
 För er som aldrig träffat en noshörning, de är stora! Fy sjutton!
 Denna sötnosen är en röd panda. Egentligen är de närmre släkt med tvättbjörnen än med pandan. Gölliga är de iaf!
 Zebror. Man kan tro att de är rätt så lika hästar, men nix! Man har månag gånger försökt tämja zebror, men det går inte. Något jag noterade var de stora öronen...
 Här är något till pappsi! Skulptur+trädgård! Detta överbevuxna tigeransikte fanns utanför ingången till tigrarnas hem.

Och vi asvlutar med lite bilder på mina nya favoriter, getter:
 Fröken get!

 Lillfisen get hade så söta små horn!

 Mor get med sina bebisar!

 Och en mycket lycklig Agnes med en söt liten geta-gris!

Och väl hemma idag tog jag en ridtur, då har lilla fru Rådjur i vår skog fått bebis! Ett litet kid som skutt-hoppade efter mammsi sin!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: